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giovedì 17 dicembre 2009

Beth Cavener Stichter la sua scultura

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Il suo sito
Beth Cavener Stichter
Se capite l'inglese nel suo sito trovate ampi dettagli tecnici sull'esecuzione e la realizazione delle sue sculture,sono delle metafore raffinatissime sulla condizione umana,indaga attraverso la rappresentazione animale le pulsioni piu primitive e misteriose dell'essere umano e in un linguaggio contemporaneo tra le molte cose che vuol suggerire alla nostra percezione una rappresentazione della vita spogliata di ogni valore culturale,artificioso,una sintesi all'osso dell'essere animale o umano che sia.
Non estraneo in lui un certo sarcasmo sul modo con cui l'essere umano è solito interpretare la natura e l'animale,per farlo se la prende con alcune icone dell'immaginario anglosassone,,ci ripropone la vita nella sua piu scabrosa essenza...la soppravivenza,la conquista dello spazio certo ma anche le dinamiche della riconoscenza che generano l'amore;credo che smonti il giocattolo per riproporcelo in un ottica piu obbiettiva.

” There are primitive animal instincts lurking in our own depths, waiting for the
chance to slide past a conscious moment. The sculptures I create focus on human
psychology, stripped of context and rationalization, and articulated through animal
and human forms. On the surface, these figures are simply feral and domestic
individuals suspended in a moment of tension. Beneath the surface they embody
the impacts of aggression, territorial desires, isolation, and pack mentality. Both
human and animal interactions show patterns of intricate, subliminal gestures that
betray intent and motivation. The things we leave unsaid are far more important
than the words we speak out-loud to one another. I have learned to read meaning
in the subtler signs; a look, the way one holds one’s hands, the tightening of
muscles in the shoulders, the incline of the head, the rhythm of a walk, and the
slightest unconscious gestures. I rely on animal body language in my work as a
metaphor for these underlying patterns, transforming the animal subjects into
human psychological portraits. I want to pry at those uncomfortable, awkward
edges between animal and human. The figures are feral and uneasy, expressing
frustration for the human tendency towards cruelty and lack of understanding.
Entangled in their own internal and external struggles, the figures are engaged
with the subjects of fear, apathy, violence and powerlessness. Something
conscious and knowing is captured in their gestures and expressions. An
invitation and a rebuke. ” - Beth Cavener Stichter
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"Rifiutare di avere opinioni è un modo per non averle. Non è vero?" Luigi Pirandello (1867-1936)